Friday, January 15, 2010

沮丧

近日来对宗教道场的袭击事件让我沮丧。让我沮丧的不只是袭击事件本身,更包括了许多人对这系列事件的态度和论点。尤其是某些佛教徒对此事件的态度和论点。其实大部分的评论,就算我是完全不认同,我还是尊重、谅解和宽容的。但是却有这么一个佛教徒的言论,让我无法容忍。更不能容忍的是竟然还有人认同他的言论。我不想在这里重复他说过的话,但是你可以根据我当时「很冲动」的回复,推测他说了什么。我的回复是这样的:

Judging by the comments of our dear fellow Buddhist below, may I conclude that:
  1. Compassion and loving kindness taught by the Buddha are a sign of weakness of Buddhists.
  2. We Buddhists should rejoice on and take advantage of others' misfortune.
  3. If we see some robbers robbing our neighbour, just leave them alone and keep our golden silence, because it is their problem, not ours. Worst still, we might be opening up for the robbers to rob us.

The above conclusions are of course obviously not Buddhistic at all.

No comments:

Post a Comment